НОВИНИ ЛІТОПИС ФОТО
Неділя Жон-мироносиць
 

Неділя через 2 тижня після Пасхи називається неділею Жон-мироносиць. Цього дня Церква згадує людей, які зберегли вірність Ісусу Христу — своєму Господу та Учителю — в той час коли Його найближчі учні-апостоли розбіглися хто куди й переховувалися з остраху перед юдеями. Цими людьми, які залишилися поруч із Спасителем в часи Його хресних страждань та смерті, були Діва Марія та декілька жінок, а також два заможних чоловіки — праведні Йосиф Аримафейський та Никодим, які були таємними учнями Христа.

Ісуса Христа було розп’ято Великої П’ятниці напередодні юдейської Пасхи та поховано того самого дня. Жінки, що прийшли разом із Христом з Галилеї, стояли неподалік від хреста та дивилися за усіма подіями. Серед них були Марія Магдалина і Марія, мати Якова молодшого та Йосії, і Саломія. За розповіддю Євангелія від Луки, вони бачили, як тіло Спасителя було покладене у гроб. Повернувшись, вони підготували пахощі і миро, щоб помазати тіло Ісуса Христа, але наступним днем була субота — день спокою, тому вони у суботу, за заповіддю, спочивали, і пішли до гробу із пахощами рано вранці наступного дня. Таким чином, ці жінки-мироносиці стали першими свідками Воскресіння Христового. Вони принесли новину про Воскресіння — справжню Добру Звістку — і апостолам, що переховувалися. Ці жінки стали апостолами для апостолів.

Дуччо. Мироносиці у гробу Господнього. Зворотна сторона головного вівтаря Сієнського собору, 1308-1311.

На вечірній службі під неділю Жон-мироносиць читається уривок з останньої глави Євангелія від Марка. Тут тричі підкреслюється, як апостоли спочатку не повірили звістці про Воскресіння. Спочатку приходить Марія Магдалина і говорить, що Ісус воскрес — і їй не вірять. Потім приходять двоє, що йшли до селища та зустріли воскреслого Ісуса, – і їм не вірять. Нарешті, Сам Ісус з’являється одинадцяти апостолам та докоряє їм за невірство і твердосердя, що “вони не йняли віри тим, хто воскреслого бачив Його”. За тиждень перед цим Церква згадувала, як Христос явився учням в присутності апостола Фоми, який казав, що не повірить, аж доки сам не побачить Ісуса воскреслого. Проте, за розповіддю Марка, такого запевнення у вірі потребували усі апостоли.

Чому ж спочатку не вірували апостоли? Уявимо, чи змогли б ми повірити, якби хтось прийшов і сповістив нам про те, що аж ніяк не може статися за усіма законами природи? Визнати, що Ісус Христос воскрес — це дуже серйозно. Адже якщо Він воскрес — то все змінюється. Воскресіння Христове — це вибух у свідомості. Неможливо увірувати, тобто переконатися, що Христос воскрес — і продовжувати жити, як раніше.

“Ось, творю усе новим…”, – каже Господь. Для більшості з нас християнство — далеко не нова “релігія”. За дві тисячі років християнство встигло одягтися у пишні важкі ризи візантійського, а потім і руського благочестя. Різні “народні традиції”, що часто на повірку виявляються пережитками язичництва чи марновірством, та тяжкі фоліанти “духовної літератури” різної якості заслоняють від нас Новий Завіт. Євангеліє — книга, яку частіше цілують, ніж читають… Проте варто тільки розкрити для себе Новий Завіт, прочитавши його свіжим поглядом, та замислитися про те, що це ж усе серйозно — і є шанс почути Звістку про Того, Хто може зробити новим і мене, сьогодні.

Протоієрей Андрій Дудченко

 

 

 

 

 



 
Посетители
vadimsokolov 29 июня 2014 01:31
Кинореальность в каком смысле Это невозможно «брать как форма». И в Только контекст становится ситуациями повторения новыми быть после себя «Первое слово не может быть уже дальнее от нового. И в Это Tarkowski, точнее, его метод. Эта ситуация хорошо Мысль, которая очевидна Deleuze, описывает это: может повторять, что запрещено Заменять. Все же Таким образом совсем отделение в пределах себя не предполагает один способом От другого. Причем сдавать это это правильно. Aronsonas говоря процесс вести «Aufmachens штампов как штампы» еще сильно закончен. Слухи идут и падать речь, вести. Возникает Впечатление, что Zahllosigkeit и разнообразие кинематографических Средств выражения ровны основное препятствие на дороге образования Кинематографический способ. И в Это Tarkowski, точнее, его метод. Поновому быстрее подчеркнут Функционирование части в качестве как раз части. Попытка «Требовать большего» только способен разрушать ее целостность, и от кино Как не остается искусства камня на камне. http://bigmult.com/
 
Логін
Пароль
» Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філар ...
» Вітаємо священика Собору, нашого духовного наставника м ...
» Запрошуємо до навчання в недільній школі
» До уваги парафіян собору та православних Калуша!
» Вітаємо декана Калуського УПЦ КП, настоятеля собору мит ...
» Покрова Пресвятої Богородиці
» Різдво Пресвятої Богородиці. Звернення Святійшого Патрі ...
» Отців Собору з ювілеями вітали парафіяни та представник ...
» Історія собору "Місце обрав Господь". Фільм до 20-річ ...

Калуш 2015